Powered By Blogger

söndag 5 juni 2011

Uteritten och annat smått och gott!

Hej allihopa!
Förlåt för att jag inte har skrivit om uteritten men nu får gör jag det.
Vi fick inte välja hästar själva så det gjorde vår ridlärare åt oss och jag blev väldigt förvånad när jag såg att jag hade fått den gamla hästen Marengo. jag måste erkänna att jag undrade varför jag inte hade fått en svårare häst men de tankarna ändrades när vi väl kom iväg. Eftersom att Marengo är så gammal så får han nästan aldrig vara med på uteritter så han var bokstavligt talat om en kanonkula! I traven gick det bara snabbare och snabbare och så fort vår ridlärare sa "galopp" så susade han iväg. det var till och med så att han sprang förbi en annan häst en gång men precis då skulle vi sakta av så det gick bra ändå. Även om det var lite läskigt när det gick som snabbast så var det en rolig uteritt och jag hoppas på något liknande i höst.
I lördags var jag med på min ridlektion utan jag var i Vadstena och kollade på en cirkus cirkör föreställning som min mormor fått i 70 års present och den var jättebra och intressant. Föreställningn var baserad på dikten Romanska bågar och även om jag inte alltid förstod sambandet mellan de två sakerna så var det ändå en sevärd föreställning.
När vi kom till Vadstena så hölls en gudstjänst med nunnorna från vadstena kloster och då fick man kolla in genom ett fönster i dörren och det var faktiskt riktigt intressant. det är inte ofta som man får se nunnor(eller munkar)på en gudstjänst!
Kram
Vera

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar