Powered By Blogger

torsdag 30 juni 2011

Stumpan skutt!

Stumpan i framtiden? Vad tror ni?

Hej allihopa!
I morse släppte jag ut Stumpan lite för att träna med selen och hoppa lite och hon var jätteduktig! Hon verkar inte tycka att selen är så jobbig längre och hon är superduktig när man sätter på den. i väntan på att mitt kaninhinder ska bli klart så använder jag ju en sopborste som jag lägger på det nedre planet av vårt soffbord när Stumpan ska hoppa och idag testade jag att höja "hindret2 lite när hon skulle hoppa genom att lägga först en och sedan två böcker under borsten och hon hoppade utan att tveka. jag blir så stolt över min lilla kanin! Hennes förra rekord var 17cm(alltså utan böcker och utan koppel)och hennes nuvarande rekord utan koppel är 24cm. Snacka om att slå rekord! När hon har hoppat 30 cm så har hon hoppat så högt som hindren max får vara i den lättaste klassen på en kaninhopptävling(om ni inte har läst texten om det så får tre hinder vara så höga)och de lägre hindren är 25cm, alltså bara en cm högre än vad hon redan har hoppat! Nu har hon hoppat hennes förra rekord utan koppel med koppel och det är faktiskt riktigt duktigt av henne med tanke på att vi bara har tränat ungefär tre gånger. Just nu håller vi på att baka hålkakor(ett sorts bröd som min mormor bakar)och jag tror att det kommer att bli riktigt gott. Jag kommer att träna lite mer med Stumpan ikväll(jag kör inte så långa pass för jag vill ju att hon ska fortsätta att tycka det är roligt för det är ju det som gör att hon fortsätter vilja och försöka. jag skriver om det passet om hon slår rekord eller om något extra roligt händer och ni får gärna säga till om ni tycker det är roligt när jag skriver om Stumpans framgångar mm.
Kram
Vera
Ps. Jag fick en positiv kommentar på inlägget där jag la upp videon med stycket i så jag kommer att fortsätta att leta efter stycken som jag spelar/har spelat eller bara fin musik på Youtube och jag blir som vanligt jätteglad om ni kommenterar så att jag får lite feedback på mina inlägg!

2 kommentarer:

  1. Med dig som tränare tror jag att Stumpan kommer att skörda många framgångar i hopptävlingar.

    När, var och hur kan man delta i sådana tävlingar?

    SvaraRadera
  2. Man kan delta i tävlingar så fort kaninen är van vid sele(Stumoan är snart det)och kan hoppa ca 8 hinder(vi har inte så många hinder men det kommer väl). Ibland brukar de hålla sådana tävlingar på mässor mm men jag vet inga exakta datum så om du får reda på något så säg gärna till!
    Tack för att du kommenterar och fortsätt med det!
    Kram
    Vera

    SvaraRadera