Powered By Blogger

onsdag 29 juni 2011

Gröna Lund!

Några högst upp i Katapulten, snygg utsikt över vattnet!

En bild på Extreme, det är inte så galet som det ser ut när man åker den men jag gillar den inte för att den är så ryckig.

Några som åker Insane, galet eller vad?

Hej allihopa!
Igår var som sagt jag och min kompis Jasse på Grönan och det var verkligen jättekul. Vi åkte tre saker som varken jag eller hon hade åkt förut, och flera gånger så här kommer en lista.
1. Insane: 5 gånger, den blev våran nya favorit attraktion när vi insåg att den inte var så "insane" som alla sa att den var. Visst var det läskigt första gången eftersom att vagnen snurrar runt, och det var väldigt läskigt när vi åkte baklänges, men inte tillräckligt läskigt för att vi skulle hålla oss borta!
2. Extreme: 2 gånger. Extreme är inte så läskig egentligen men den är ganska jobbig för man hänger upp och ner längre stunder ibland och då pressas man mot bygeln som man sitter fast i och det är inte så skönt. Den ser läskigare ut än vad den är.
3. katapulten: 3 gånger. Katapulten är enligt mig en rolig attraktion som samtidigt ger ett ordentligt pirr i magen. Den är som ett mindre frittfall, enda skillnaden är att man skjuts upp till toppen(det är det som ska vara själva katapulten)istället för att åka upp långsamt. dessutom är den 55m hög istället för stora frittfalls 80m.Jag vill inte åka stora frittfall på ett tag! Här kommer lite bilder på attraktionerna.
Kram
Vera

2 kommentarer:

  1. Fy, vad hemskt!
    Så´nt där har aldrig varit min grej. Du håller väl i dig ordentligt.

    Puss

    SvaraRadera
  2. Det är klart jag gör men på Extreme så fick jag jättemycket handsvett så det var lite jobbigt hehe! Förut tyckte jag också sådant där var riktigt hemskt men inte längre. vet du? Stumpan har hoppat 24cm! När hon är lite mer van och kan hoppa en bana så ska jag tävla med henne hade jag tänkt kul va?
    Kram
    Vera

    SvaraRadera