Powered By Blogger

fredag 28 oktober 2011

Hur lyckas man få träningsvärk i ryggen...?

Hej!
Igår red jag Aller på min lektion. Det gick ganska bra. Vi fick rida öppna för första gången och det var så himla coolt för så fort jag satte mig ner i traven så tänkte han galopp, galopp, galopp och jag kunde inte riktigt få ner honom i ett normalt travtempo men så fort jag började jobba honom i öppnan så lugnade han ner sig och jag kände verkligen hur han slappnade av. jag har aldrig varit med om det förut så det var en häftig upplevelse! Sedan i galoppen gick det väl inte så bra.... Jag har en tendens till att sjunka ihop lite i just galoppen och det yttrar sig speciellt när jag rider lite mer stötiga hästar så det slutade med att min ridlärare stod och ropade Sträck på dig Vera! och jag fick på något sett träningsvärk/sträckte mig i ryggen haha! Jag är i alla fall nöd eftersom jag aldrig har ridit öppna förut och jag fick ändå till ett par som var bra.
Kram
Vera

Ps. Nedräkning till tävlingen! 8 dagar kvar till dressyren, 9 till hoppningen. OMG jag är redan nervös!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar