Powered By Blogger

onsdag 5 oktober 2011

Trixi...

Hej allihopa!
Igår fick jag reda på vem jag har fått på blåbärshoppningen. Jag fick Trixi, den äldsta och en av dom segaste hästarna i stallet! I och för sig blir hon lite piggare när man ska hoppa, enligt kompisar som har hoppat henne, men jag tror inte hon har hoppat 50cm på länge även om det inte är särskilt högt eftersom hon mest går nybörjarlektioner. Min enda "taktik" är att få henne att piggna till och bjuda så mycket framåt som möjligt på fram- ridning och hoppningen så att hon tycker att det är roligt sedan när vi väl kommer in på banan och sedan ska jag bara fokusera på att hålla igång galoppen på henne och ta mig runt banan haha! Så länge vi tar oss runt, helst utan vägringar, så är jag glad men det roligaste skulle såklart vara om det gick riktigt bra. Då skulle jag verkligen se på den hästen på ett annat sätt igen! Nu ska jag snart packa inför ridningen imorgon. Vi ska hoppa! Jag vill antingen ha Petra, Jasmin eller Daimler men helst Daimler för nu när jag klarar honom så bra i dressyren så vill jag se hur jag klarar honom i hoppningen då han blir ännu piggare och busigare haha. Ha en trevlig kväll!
Kram
Vera

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar