Powered By Blogger

torsdag 6 oktober 2011

Fräs!

Hej allihopa!
Idag hoppade vi på ridlektionen. Vi hoppade en bana och det var väldigt roligt. Jag fick Fresco( eller Fräs som han också kallas)och från början var jag lite nervös eftersom han är en av dom svåraste ponnyerna att hoppa men det gick riktigt bra. På det första, och lägsta, hindret vägrade han två gånger men det var på grund av att jag var för mesig och inte tryckte på ordentligt och sedan klarade vi hela banan utan stopp. Eftersom Fresco inte är så förtjust i att hoppa så vill han gärna ha mycket fart mot hindret och mycket marginal mellan hans framben och den översta bommen så därför spruttade han på riktigt rejält efter kanske två hinder och hoppade med minst 50cm marginal haha! Dom sista hindrena var en kombination med två rättuppstående och på domtog han riktiga megaskutt eftersom det var dom högsta hindren på hela banan, även fast vår ridlärare hade sänkt dom för att fresco skulle vilja hoppa, och det kändes nästan som om jag skulle glida av haha! Även om han inte är den lättaste att hoppa så tycker jag faktiskt att det här var en av mina roligaste hopplektioner och jag tror att jag kan utvecklas mycket inom hoppningen genom att hoppa Fresco. Om jag är van vid att behöva rida så mycket som man behöver med honom för att få honom att hoppa så kommer jag att tycka att dom andra hästarna är busenkla sedan. Eller vad tror ni?
Imorgon ska jag upptidigt eftersom jag har privatlektion klockan 7.45 och jag stannar antagligen i stallet ganska länge så ni ser nog inte röken av mig förren imorgon kväll, men om jag hinner ska jag ta lite bilder. Om pappa stannar och kollar kanske ni till och med kan få lite programridnings bilder! Ha en riktigt mysig torsdagskväll!
Kram
Vera

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar