Powered By Blogger

lördag 8 oktober 2011

Gamlingar kan också!

Här är en bild på Trixie som finns på min ridskolas hemsida som ni ser är hon ganska gammal men hon kan sprutta på ganska rejält när hon vill och hon gillar att hoppa.
Hej allihopa!
Imorgon är det ju blåbärshoppning och jag är väldigt taggad. Även om det inte är en tävling med placering så är upplägget ändå som en tävling och jag ser verkligen fram emot att bara få ge allt. När jag fick veta att jag hade fått Trixie blev jag första ganska besviken men nu ser jag det bara som ett väldigt bra tillfälle att visa att gamlingar som henne också kan hoppa och ta sig runt en bana. Jag smörjde hennes träns och sadel in i minsta detalj idag och fick till och med bort smutsen på insidan av hennes nosgrimma som är vit. Jag vet inte hur länge det har varit där men resultatet blev otroligt snyggt. Önskar att jag hade tagit före och efter bilder :(. jag ska självklart använda mina vita ridbyxor och om vi fr ska jag också byta ut Trixies vanliga mörkblåa schabrak mot ett vitt så att vi matchar varandra och för att få lite mer tävlingskänsla. Både mamma och pappa kommer och kollar så förvänta er mycket bild och film men jag tror inte att jag hinner lägga upp dom imorgon för jag kommer inte hem från stallet förren ca klockan 21.00 eftersom själva aktiviteten håller på ända till 20.00. Imogon ska jag i alla fall ta sovmorgon och göra lite läxor innan jag sticker till stallet. Vi ses morgon kväll eller i övermorgon!
Kram
Vera

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar