Powered By Blogger

fredag 7 oktober 2011

Uppe med tuppen kallas det....

Hej allihopa!
Idag var jag uppe med tuppen. Klockan 6.15 masade jag mig upp oh åt driller. Sedan skjutsade pappa mig till stallet. Jag hade program ridning på Jassan och det gick riktigt bra. Det enda som inte riktigt funkade var halterna då hon skjuter ut rumpan och går iväg. Hon går på så många nybörjarlektioner att hon är van att få göra lite som hon vill men det får hon ju inte med mig! Avsaktningen efter mellangaloppen måste vi träna på då hon ofta slängtravar några steg innan jag hinner fånga upp henne vilket inte är så bra. Min ridlärare tror dock att jag kan plocka poäng på mellantraven och den ökade skritten vilket känns skönt då jag det var just Dom momenten jag skulle få problem med. Fram till tävlingsdagen ska jag bara försöka rida Jasmin då mycket som möjligt och träna på halter mm. Nu får ni ha en riktigt music fredag!
Kram
Vera

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar