Powered By Blogger

fredag 2 september 2011

Stumpan hoppar allt!

Hej allihopa!
Idag när Stumpan var ute så tänkte jag att jag skulle testa om hon ville hoppa en oxer(dubbelhinder)och jag trodde att hon skulle tycka att det var konstigt och springa iväg eller riva det, men det gjorde hon inte. Jag började såklart väldigt lågt med kanske 15cm och hon förstod direkt vad hon skulle göra och bara flög över! Hon klarade ända till 20cm högt innan hon började krypa under vilket är väldigt bra eftersom hon vanligtvis hoppar ca 25cm när det bara är höjdhinder. När jag märkte att hon började tröttna lite så tänkte jag att det skulle var kul om hon kunde hoppa långt på en låg höjd så jag gjorde så att det blev bredare avstånd mellan "bommarna" och hon hoppade över det också! det är så härligt när man märker att hon tycker att det är roligt att hoppa och leka med mig och jag tror att skälet till att hon tycker att det är så kul är på grund av hur jag har tränat henne. Jag tvingar henne aldrig att hoppa utan jag springer bara före och så springer hon efter. Om hon springer runt hindret eller rakt igenom det så straffar jag henne aldrigutan låter bara bli att klappa henne. Om hon däremot hoppar och är duktig så får hon mycket beröm och kanske någon gott också. Ikväll ska jag och familjen ut och äta för att fira min pappa så det blir nog inte något mer inlägg förren lite senare ikväll.
Kram
Vera

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar