Powered By Blogger

fredag 16 september 2011

Sporrar införskaffade!

Hej allihopa!
För några dagar sedan så fick jag reda på att LC:1 inte kommer att finnas med på Klubbmästerskapet får jag ska tävla så jag kommer att tävla i en svårare klass, LB:1. Där måste man ha sporrar för att man förväntas vara så pass duktig att man klarar av att rida med det- Därför gick jag och kollade på sådana idag när jag var och lämnade in mina chaps på reparation. Många utan hästvana(inklusive mig innan jag började rida)tror att det gör ont på hästen om man använder sporrar men det beror helt på hur man använder dem. Om man använder väldigt skarpa sporrar så kan det såklart hända att man trycker för hårt men även dom mildaste ponnysporrarna kan missbrukas. Därför köpte jag dom mildaste som dom hade i min storlek och planerar att ta så många privatlektioner jag kan och har råd med för att träna på att rida med dom så att jag är van på själva tävlingsdagen. Sedan ska jag också använda dom på mina vanliga lektioner om ridläraren säger att jag får och om jag får någon riktigt seg häst. Om ni vill ha bilder får ni kommentera!
Kram
Vera

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar