Powered By Blogger

söndag 15 maj 2011

Lite blandat..

Hej allihopa!
I går red jag Madonna igen och det var jättekul. Vi håller på att träna balansen mycket nu så först fick vi trava runt och hålla tyglarna med bara en hand och samtidigt stå i lätt sits och sedan så skulle vi göra samma sak i galopp medan vi skuttade över en bom på marken. det gick faktiskt bättre än vad jag hade trott att det skulle göra men eftersom att Madonna är så stor och tung så orkar hon inte riktigt bära sin egen tyngd om hon ska skutta lite eller galoppera en längre sträcka så när jag hade fått en bra galopp så saktade hon av till trav ungefär en meter innan bommen och det var ju lite irriterande. Nästa gång ska vi få rida ut och om hästarna är lugna så kanske vi ska få galoppera ute!
Jag antar att de flesta av er kollade på Eurovision igår kväll och jag vet inte riktigt om jag är nöjd med resultatet eller inte. Jag tycker att den låten som vann inte riktigt förtjänade det men att det var helt fantastiskt att Sverige kom trea om man jämför med förra året när vi inte ens kom till final! Vad tycker ni? Var det rätt låt som vann och i så fall varför, eller skulle någon annan ha vunnit och i så fall vem? Förutom Sverige så tyckte både jag och mamma faktiskt väldigt mycket om Finland, vad tyckte ni om den låten?
Kram
Vera

2 kommentarer:

  1. Det var en trevlig konsert i går. Nike var så duktig. Var ni och åt något gott efteråt? Vi gick hem och åt kyckling.
    Jag kan inte tycka någonting om Eurovision för vi såg den inte, men jag är glad att Eric kom trea. Bra gjort!!

    Jag tycker om när du skriver om böcker du gillar.

    Kram

    Mormor

    SvaraRadera
  2. Vi åt pizza från Ciao Ciao. jag brukar ju inte gilla pizzamen den som dom har där är faktiskt riktigt god!
    Kram
    Vera

    SvaraRadera