Powered By Blogger

måndag 2 maj 2011

Ridning!

Hej allihopa!
I förrgår var jag ju på ridningen som vanligt och det var jättekul. jag fick rida Jasmin och det gick bra förutom att hon inte ville galoppera andra gången som vi skulle galoppera på volten. En annan grej som är kul är att det nu är bestämt att jag ska tävla i oktober i dressyr! Det är väldigt långt dit men jag har redan börjat tänka på vem jag vill rida. Vad tycker ni är viktigast när man tävlar dressyr för första gången? Att hästen är hyfsat lugn och trygg med att vara själv i ridhuset, eller att man själv gillar hästen?Petra är ju min favvohäst så henne vill jag ju självklart rida men ibland när hon är själv i ridhuset så kan hon bocka och skena när man ska galoppera. Hon är jättekänslig och det är jättelätt att få henne att göra halt mm men ni kan väl snälla kommentera och säga vad ni tycker är viktigast?
Kram
Vera
Ps. Mitt andra alternativ på häst är jasmin och hon kan också bli lite stressad men inte så mycket och så är hon ganska seg att göra halt på. dessutom är det lite svårt att få henne att hålla galopåen vilket det inte är på Petra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar