Powered By Blogger

lördag 28 maj 2011

Hoppning!

Vi hoppar ju inte alls så här högt men jag tyckte att det var en fin bild så jag ville visa er den!

Hej allihopa!
Idag hade jag min bästa ridlektion någonsin! Vi hoppade och jag fick Petra vilket jag blev superglad över. Vår ridlärare hade satt upp en bana så att man först skulle hoppa ett hinder på stora mittvolten(en del av ridhuset som är rund så man rider som på en osynlig cirkel)och sedan hoppa ett hinder på fyrkants spåret. Övningen var jätterolig och jag lärde mig mycket. Som avslutning galopperade vi några varv och det var så härligt! det var evigheter sedan jag fick galoppera på Petra även om hon är min favorithäst för det finns många andra som har henne som favorit.
Efter ridlektionen bokade jag också en privatlektion och den ska jag ha den 10:e juni. Eftersom det är andra som rider i ridhuset så kommer jag få rida på utebanan och det ska bli roligt men det kommer nog också att vara lite nervöst eftersom hästarna ofta blir rädda för saker när de är ute. Hoppas att det går bra i alla fall men det tror jag att det gör!
Kram
Vera

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar