Powered By Blogger

söndag 8 maj 2011

Förlåt igen!


Hej allihopa!
Förlåt igen för dålig uppdatering men jag har varit hos mina kusiner så jag har inte riktigt hunnit blogga. Nu har jag i alla fall en hel helg att berätta för er om! På fredagen åkte jag till stallet som vanligt och det var självklart jättekul men det hände inget särskilt. På lördagen ledde jag på ledlektionerna och var helt slut efteråt eftersom de hade ridit på utebanan och hästarna blev rädda för massor av saker hela tiden. På min lektion red jag på Madonna och det gick bra. Vi rider mycket på volten nu(ett stort runt spår)och det är en liten utmaningen för man ska få hästarna att liksom forma sig efter spåret och det var lite svårt för mig eftersom Madonna är så stor och kraftig men det gick tillslut. Sedan skulle vi testa att galoppera på volten utan stigbygar och det gick väl sådär eftersom att man förlorar rätt så mycket balans när man inte har stigbyglarna plus att hon missuppfattad min galoppskänkel och trodde att hon skulle trava snabbare. När vi galopperade med stigbyglar gick det jättebra. Idag så kom jag till stallet klockan tolv och fick ta in och ut en massa hästar, bland annat Petra. sedan skötte jag Alban och gick och köpte glass(mums)och avslutade dagen med att sköta Petra på ute på gången för en gångs skull! det har varit en väldigt rolig men intensiv helg. jag hoppas att ni har hat en trevlig helg och nu ska jag verkligen skärpa mig med uppdateringen!
Kram
Vera
Ps. Hästen ovan är Madonna och även om det inte syns jättetydligt på bilden så kan ni säkert förstå att hon är rätt så stor!

2 kommentarer:

  1. Jag förstår att du har haft en intensiv helg. Det måste vara härligt att vara ute med hästarna när det är så fint väder.
    Vi har varit på landet och det har varit helt underbart. Våren är ju så otroligt vacker på landet med allt som spirar.

    SvaraRadera
  2. Till mormor:
    Tack för kommentaren! Jag får ju inte så många nu så det är verkligen kul när det dyker upp en. Det är verkligen fantastiskt att vara med hästarna när det är så vackert väder men det är otroligt varmt när man ska rida och är tvungen att ha säkerhetsväst och hjälm på sig! Phew! Hoppas att vi ses snart och hoppas att vi kan komma till Dalarö någon gång i sommar, det skulle vara roligt.
    Kram
    Vera

    SvaraRadera