Powered By Blogger

torsdag 11 augusti 2011

Dressyrfokus....

Hej allihopa!
Idag har jag ju som sagt ridit i min nya grupp och det gick superbra! Läraren som vi hade är min favoritlärare därför att hon är så bra på att förklara varför man ska göra saker och vilken inverkan det får på hästen/en själv. Idag red jag Jasmin och det svåraste med henne är att hon kan bli lite trög i galoppen och det krävs ganska mycket drivning för att hon inte ska sakta av. När hon blir sådär trög så tänker jag direkt att jag ska luta mig framåt så att det blir lättare för henne att fortsätta galoppera men idag fick jag lära mig att man ska sitta ordentligt ner i sadeln för att kraften i drivningarna ökar då. Vi fick också träna på att trava utan stigbyglar och jag fick tipset att slappna av mer. Jag tycker att det gick riktigt bra på slutet. Dessutom har jag bestämt mig för att om jag får chansen så ska jag rida Petra när jag tävlar dressyr och hoppning(hoppningen är ingen riktig tävling men ändå). Anledningen till att jag tvekade om dressyren är att Petra ibland kan bli lite uppspelt och bocka i galoppen på tävlingar men eftersom jag känner henne så bra så kommer det nog inte att vara någon fara. Hoppas att ni har en bra kväll!
Kram
Vera
Ps. Jag testade mina nya ridbyxor idag och dom funkade jättebra. Det enda som är dåligt är att dom ser väldigt smutsiga ut om dom får fläckar på sig eftersom dom är så ljusa men jag är ändå väldigt nöjd med köpet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar