Powered By Blogger

onsdag 17 augusti 2011

Dressyr EM är igång!

Hej allihopa!
Idag när jag läste tidningen så bläddrade jag lite i sportdelen och då fick jag reda på att EM i dressyr är i full gång dom närmaste dagarna och att det som står på spel är OS-platser för Sverige. Om Sverige inte skulle kvala in för OS i år så blir det för första gången eftersom de enda gångerna Sverige inte har deltagit har det varit för att dom av olika anledningar inte har velat, inte för att dom inte har haft en plats. Den ryttare som sägs vara den som kan hjälpa det svenska laget att komma till OS är Patrik Kittel. han rider på hästen Scandic som han har haft sedan fem år tillbaka med mycket stor framgång på senaste tiden. Jag tycker att det ska bli väldigt spännande att se hur det går för dom och jag kommer följa alla sändningar(som går på kanaler som vi har)med mycket entusiasm. Ikväll sänds det ett sammandrag från någon dressyrtävling men eftersom jag inte har alla dom speciella kanalerna så vet jag inte riktigt vilken. Det sänds i Svt1 klockan 22.30 så vi får se hur mycket jag hinner se men när det gäller saker jag är intresserad av brukar det inte vara så svårt att hålla sig vaken så det ska nog gå bra. Vi ses!
Kram
Vera

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar