Powered By Blogger

onsdag 10 augusti 2011

Stumpan är så duktig!

Hej allihopa!
Jag och Stumpan har precis tränat lite hoppning och hon var så duktig! När jag skulle gå ut i köket så sprang hon efter mig och hoppade då i farten över ett 17cm hinder utan att ens tveka, detta hände två gånger! När vi sedan började träna på riktigt tänkte jag att jag kunde dra nytta av att hon hoppar när hon följer efter mig, så jag höjde hindret till 20cm(högre än hon någonsin har hoppat på det riktiga hindret)och hon hoppade! Jag blev helt chockad för vanligtvis när det blir högt så brukar hon bita tag i "bommarna" och slänga iväg dom men det gjorde hon inte. 25cm blev dock för högt för henne vilket man kan förstå men jag tror att om hennes utveckling fortsätter så här så kan hon snart hoppa tävlingshöjder. Hoppas att ni får en bra dag trots det lite muliga vädret!
Kram
Vera

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar