Powered By Blogger

tisdag 19 april 2011

Extra mycket fart!

Hej allihopa!
Idag gjorde jag ju hemmagjort hästgodis och det gick faktiskt bra. Problemet är bara att när man lägger godisarna i påsar så blir det väldigt kladdigt! Men jag kan i alla fall säga att hästarnaälskade det.
jag frågade min ridlärare idag vem hon tyckte att jag skulle rid på torsdag och hon sa att om jag ska hoppa tyckte hon Daimler och om jag ska rida dressyr tyckte hon Fresco och jag tror faktiskt att jag kommer att följa hennes tips. i och för sig så kan Daimler bli väldigt snabb och ta väldigt stora skutt när man hoppar men han är jättebra ändå och Fresco tvärnitar ju ofta innan hindren så han är ju inget bra val om vi ska hoppa.
Idag när mina kompisar red så hoppade de och då hände det grejer kan jag lova. en tjej red på daimler och när hon kom i full galopp mot ett hinder så tvärnitade han(som han inte brukar göra)och hon ramlade av. Sedan var det en tjej som inte riktigt orkade hålla galoppen på sin häst så den tvärnitade också och hon flög över hindret. Sist men absolut inte minst var det en tjej som red stallets segaste häst men ändå lyckades få en bra galopp och sedan stannde den också och hon flög över huvudet på den och lyckades på något sätt dra med sig tränset så sedan stod hästen där helt lös. Som tur var så gjorde ingen illa sig och jag tror faktiskt att det kan vara nyttigt att just ramla av utan att göra illa sig ibland bara för att påminna sig själv om att det kan hända.
Kram
Vera

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar