Powered By Blogger

lördag 2 april 2011

Lyckad ridlektion..


Hej allihopa!
Idag red jag i den där svårare gruppen som jag pratade om i det förra inlägget och det gick jättebra! Jag fick Fresco och först trodde jag att han skulle vara lika krånglig som han var på privatlektionen men det var han inte alls. I och för sig var han lite jobbig i början och ville inte komma fram i trav men det löste sig efter ett tag. Det allra bästa med lektionen var att vi fick galoppera allihopa samtidigt. Det gick jättelätt att få igång honom i galopp och jag galopperade i fler varv. Efter de två galopperna var jag helt andfådd men det är bara bra för det bevisar ju att jag får anstränga mig. Kort sagt var det en väldigt lyckad lektion och jag tänker absolut fortsätta i gruppen efter att jag har provridit en gång till.
Kram
Vera

Ps. Det här är en bild på Fresco!

2 kommentarer:

  1. Gratulerar till nya gruppen och utmärkelsen om god skötare. Du är allt min duktiga flicka.

    Vad fin Fresco är! Rider du ofta på honom?

    I dag skall vi åka upp i bergen och äta lunch med några goda vänner. Det skall bli trevligt och den här restaurangen har väldigt god mat, något som inte alltid är så självklart här i Spanien.

    Puss och kram

    Mormor

    SvaraRadera
  2. Till mormor:
    Tack för kommentaren jag får inte så många nu förtiden men jag antar att det har att göra med att jag inte skriver så ofta heller :)! jag rider Fresco ganska ofta. han är ett bra andra val om den hästen jag helst vill ha blir tagen men han är inte min absoluta favorit för ibland får han för sig att bara stänga av och då tvärstannar han och bara står där och så måste man ta i jättemycket för att han ska röra på sig igen. Vilket datum var det vi skulle gå och se den där sex mimare och sex vita hästar? när kommer ni hem från Spanien? Svara i en kommentar, på Facebook eller i ett mejl.
    Kram
    Vera

    SvaraRadera