Powered By Blogger

torsdag 4 november 2010

50cm!

Hej allihopa!
Förlåt för att jag inte har uppdaterat något om ridlägret men jag tänkte att om jag inte skrev om allt som hände hela tiden så skulle jag ha mycket att berätta om sedan. Den största nyheten är...... att jag har hoppart 50 cm i galopp! Det var jäteroligt och mycket lättare än i trav men precis när man hoppar så får man hjärtat en bit upp i halsgropen. När jag hoppade 50cm så hade jag en jättegullig häst som heter Lewisia men som var lite svår att fatta galopp på. Dagen innan hade jag en häst som heter Kurre. På eftermiddagarna fick vi göra en sak som kallas voltiege.(Jag vet inte hur det stavas).Då satte vi på en sorts sele med handtag på, som de har på cirkus, och så red vi runt runt barbacka. De som ville fick galoppera,jag ville såklart,och den hästens galopp var så fantastiskt mjuk att det inte går att beskriva. Jag vågade till och med sträcka ut händerna mitt i galoppen!
Idag om ungefär en timme så ska jag till ett ställe som heter Hammarbygård på turridning och det ska bli jättekul. Jag hoppas att det blir någorlunda bra väder för annars kan hästarna bli nervösa. jag skriver mer om det när jag kommer hem.
Kram
Vera

Ps. Igår skulle mamma och pappa gå och kastrera Stampe. Men när de kom dit så fick de reda på att Stampe är en tjej! Nu heter hon Stumpan och snart ska jag gå och gosa med henne eftersom jag har varit borta så länge.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar