Powered By Blogger

söndag 14 november 2010

Fresco!

Hej allihopa!
Igår var jag på ridning och det var som vanligt jättekul. Jag skulle ha fått välja häst först men eftersom jag och Amal kom försent så fick vi bara ta de hästarna som fanns kvar. Jag hade tur och fick en någorlunda bra häst som heter Fresco medan Amal fick den han verkligen ville ha ,Jasmin. jag galopperade och det var jättehärligt eftersom Fresco har så mjuk galopp och som en bonus var han jättepigg och gjorde precis som jag ville. Efter ridpasset fick jag hjälpa en tjej som inte riktigt visste hur man skulle göra när man tränsade av och sadlade av och det var kul eftersom det kändes som att hon lärde sig något av mig.
Det var en tjej i gruppen över mig som hade Fresco och ramlade av när han hoppade till för att han blev rädd för något ljud. jag var inte där inne när det hände eftersom de hade låst dörren men jag hörde när de pratade om det efteråt.Det verkade som att det hade gått bra för tjejen men det var säkert ganska läskigt. Nu ska jag plugga inför provet på Gustav Vasa som jag ska ha på tisdag.
Kram
Vera

1 kommentar:

  1. Hej Vera! Det var länge sedan jag skrev på din blogg. Jag och mina klass kompisar har skapat en tidning i hopp. Vi har också en blogg till den. Gå gärna in och läs den. Gå in på www.hsstid.blogspot.com
    Hugo.

    SvaraRadera