Powered By Blogger

måndag 28 juni 2010

Ridläger äger!!!

Hej allihopa!
Hur mår ni? Idag var jag på min första dag på ridlägret. Det var JÄTTEKUL! Vi fick(Till skillnad från på min ridskola)rykta, kratsa hovarna och hämta hästarna i hagen och sadla och tränsa dem. På morgonen hade vi ett "vanligt" ridpass när vi red runt runt i ridhuset och tränade på lätt sits i traven och sådant. Senare i veckan kommer vi att få galoppera! : ) Till lunch åt vi mackaroner och köttbullar och sedan red vi barbacka. Jag har som sagt aldrig ridit barbacka förut och det var jätteskönt även om man blev ganska svettig och hårig i baken. Jag red en häst som heter Devutsjka på förmiddagen och en som hette Laska på eftermiddagen.
Ha det fint!

3 kommentarer:

  1. Vad roligt det låter! Vi cyklade ut och hade liten picknick i Hagaparken.

    M

    SvaraRadera
  2. Det var verkligen jättekul och nu kommer en ny dag. Har lite träningsvärk men det struntar jag i. Mysigt med picknick i Haga!
    Vera

    SvaraRadera
  3. Njaa, man skulle kunna locka med lite hö och ropa, har varit i Halmstad, så kunde icke svara

    SvaraRadera