Powered By Blogger

måndag 14 juni 2010

Lyckat födelsedagsfirande.....

Hej allihopa!
Just nu sitter jag vid min mormors dator och skriver det här.(Mormor är jättesnäll. Hon följer min blogg : ) ) Igår kväll kom jag hem från Göteborg. Vi var där för att fira min morfars 70 årsdag.(Jag tror att jag redan har berättat om detta men det skadar aldrig att repetera.)I fredags landade vi i nGöteborg kl 17.00 och sedan åkte vi till vårt hotell som hette Park Avenyn Hotell eller något sådant. Efter en stund gick vi till en restaurang som heter Lilla London. Det var ganska speciellt för att när min mamma och hennes syster var små så åt de där en gång varje sommar. Dessutom så fanns det samma maträtter kvar som när mamma och hennes syster var små! Det var faktiskt jättegott. Jag åt en maträtt som heter Black and White och det är en bit oxfile´med någon sorts sås och en bit kalvfile med bearnaisesås. Sedan gick vi hem och lade oss.

Dagen efter gick vi till Liseberg och jag åkte en jätterolig berg-och-dalbana som heter Lisebergsbanan.(Åk den om ni går på Liseberg någon gång.)

På kvällen gick vi till en känd resturang som heter Sjömagasinet och åt skaldjur. Det var väldigt festligt för att jag ÄLSKAR skaldjur. Sedan gick vi tillbaka till hotellet. Där överraskade vi morfar med att sjunga En kväll i juni som vi har övat på.

Dagen efter gick vi till Liseberg igen och Nike, Nil och jag åkte flumeride några gånger. Jag och Nike åkte också Lisebergsbanan och sedan var det dags att åka till flygplatsen.

Vi var hemma igen kl 19.30
Ses!
Ps.Sängarna på hotellet var fantastiska! De får 100 av 10 poäng. Hihihi!

3 kommentarer:

  1. Hej Vera! Det låter kul med Liseberg!! Och varje år när vi är där så börjar vi typ jämt med Liseberjsbanan! Man bli snurrig i huvudet!

    SvaraRadera
  2. Jag sitter här med Elin, vår kuysin (di med) hon är ju här nu

    SvaraRadera
  3. Snurrigt var det, minst sagt.

    Från en som ser fram emot när du ska åka Balder :-)

    SvaraRadera