Powered By Blogger

måndag 21 februari 2011

Den förbjudna skogen...

Hej allihopa!
Nu när jag har varit hemma i några dagar så blir det ju att jag sitter och läser en hel del och därför började jag läsa en av böckerna som jag fått i julklapp. Den heter Den förbjudna skogen och är skriven av Brandon Mull. den handlar om två syskon, kendra och Seth som ska tillbringa två veckor hos sina farföräldrar som de bara har träffat några gånger förut. När de kommer till huset första gången så ser de skyltar med text som "varning för hagelbössor" eller "Inkräktare torteras" vilket får dom att undra om besöket verkligen är en så bra ide trots allt. Besöket blir tvärtemot deras förväntningar, ett äventyr fyllt av magiska väsen och varelser som de aldrig trodde fanns. Jag rekommenderar VERKLIGEN den här boken och jag är säker på att den funkar bra som högläsningsbok också. Den är ursprungligen på engelska men jag vet inte vad den heter på engelska eftersom att jag fick den och har läst den på svenska. I alla fall är detta en stark rekommendation. Även om man inte gillar fantasy i vanliga fall så fastnar man med säkerhet för den här för den är skriven på ett väldigt trovärdigt sätt som får en att verkligen svepas med i händelserna. En riktig "pageturner"(sidvändare)som man skulle ha sagt på engelsk!
Kram
Vera

1 kommentar:

  1. Hej Vera!!!

    Kan vi göra lite reklam för varandra i bloggarna? Hinner inte skriva mer, brotom brottom!!! M.V.H Annie

    SvaraRadera