Powered By Blogger

lördag 22 maj 2010

En bra historia

Hej!
I dag skrev jag en historia som jag tyckte blev ganska bra. Den heter När min bror dog. det kanske låter som en ganska hemsk historia men jag tyckte som sagt att den blev riktigt bra. Jag tänkte att jag i ett inlägg per dag kan skriva en liten del av historien och sedan kommer tillslut hela historien att finnas på min blogg! Dessutom så får ju ni läsare en andledning att läsa min blogg varje dag och inte tycka att det blir långtråkigt. Här kommer första delen av historien.

Jag satt på min favoritplats vid Naorisjön. Min självlysande gröna kropp var som en eldfluga i mörkret. Det var då jag hörde skriket. Det fasansfulla ljudet verkade komma från någonstans bara några meter bakom mig. Jag gick dit för att kolla. Där på marken låg min bror Sari, helt klart död. Det högg till i bröstet på mig när jag insåg vad det betydde. Jag hade förlorat min 10 åriga bror för alltid.Sari som hade funnits där i halva mitt liv som Numi!

När jag hämtat mig från den första chocken kom den andra.

Och vad det var som "jag" reagerade så starkt över, det får ni veta i morgon.
Hoppas att ni gillar historien så långt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar