Powered By Blogger

fredag 23 april 2010

Min bästa kompis hemlighet blev 6 sidor!

Tja alla läsare!
I min klass har vi en läxa varje vecka som kallas för rubrikboken. Då är det så att jag får dra en rubrik ur en liten låda och sedan ska man skriva en saga under den rubriken. Det är jätte roligt! (om man inte får en dålig rubrik förstås) Den här veckan fick jag rubriken Min bästa kompis hemlighet och det var sannerligen en bra rubrik. Jag skrev 6 hela sidor i en A4 bok! Det är rekord för mig(i min rubrikbok alltså, jag har ju skrivit hela böcker och de är ju lite längre än 6 sidor) men egentligen är det ju ingen tävling om vem som kan skriva längst det är bara så härligt när man får ett sådant där sug efter att bara skriva och skriva och att sedan bli nöjd med det man har skrivit. Min historia blev väldigt sorglig också för det handlade om två tjejer som är bästisar och så dör den ena tjejen av att hon ramlar ner från en klätterställning och den andra tjejen blir förkrossad. Tills hon får veta sin kompis hemlighet.

I morgon ska jag göra massor av saker, jag ska rida och sedan ska jag gå till stadsbiblioteket och hjälpa till på deras pyjamas party som är öppet för alla. Om NR läser det här så kan väl du se om du kan komma? Det är från 15.00-18.00 och om man vill vara med på kuddkriget så ska man ta med sig en egen kudde.

Ses!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar