Powered By Blogger

lördag 3 april 2010

April sleepover och häst häst häst = BÄST!

Hej alla fantastiska läsare!
Idag är jag jätteglad för att imorgon ska jag sova över hos min kompis och det ska bli jätte kul!

Ett annat skäl till att jag är glad är för att i morse på ridningen frågade jag hur bra man måste vara för att få sköta en häst där. Då sa Linnea som är fritidsledare där att jag skulle leta reda på henne nästa lördag så att vi kunde prata om i fall jag är bra nog och har tillräckligt med tid för att sköta en häst! Jag är så himla glad för det och jag hoppas verkligen att jag är bra nog.

På tal om ridningen så hände det en till rolig grej där idag:
Jag behöver lite hjälp med att tränsa så då kom det en tjej som skulle hjälpa mig med det. Båda vi är ganska korta så både hon och jag hade ganska mycket problem med att nå upp. Dessutom så började Petra(hästen som jag skulle rida på)att kasta med huvudet och krångla. Då fick jag stå och hålla i huvudet (och nästan flyga iväg)medan tjejen fick in bettet i Petras mun.
Det måste ha sett ganska komiskt ut om någon såg det så jag hoppas att ingen gjorde det!
Hejsan Svejsan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar