Powered By Blogger

torsdag 29 april 2010

Ännu ett boktips från mig!


Hej alla tjejer och killar och hela tjocka släkten!
Nu håller jag på att läsa en bok (jag är alltså inte klar med de men jag tycker att den är så bra att jag vill tipsa om den ändå) som heter vampyrens märke av P.C Cast och Kristen Cast. Jag är inte så bra på att förklara vad en bok handlar om utan att avslöja för mycket så jag skriver av baksidan:

Hostattackerna är det första tecknet på att Zoey håller på att bli något annat än en vanlig high school-tjej.
Det andra tecknet är att en död kille står och väntar vid hennes skåp i skolan.Hans uppgift är att spåra upp blivande vampyrer och märka dem med månskäran som är tecknet för alla, människor och vampyrer,attt man är vampyr. När den finns i ens panna måste man genast lämna sitt vanliga liv, sina vänner och sin familj och ta sig till ett Nattens hus om man ska ha en chans att överleva förändringen.

Boken är otroligt spännande och fängslande ända från början och den passar för alla från 10 - 16 år om man gillar spänning, vampyrer och KÄRLEK.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar