Powered By Blogger

lördag 25 september 2010

Ridning!

Hej allihopa!
Idag har jag varit på ridning och det var jättekul! Jag red på min favorithäst Petra och galopperade själv på henne. Det var helt fanastiskt! Det var lite svårt att få igång henne eftersom att hon travade för fort innan galoppen men när det väl gick så var det jätteskönt och härligt.
Efetr min lektion så var det en tjej som brukar hjälpa mig med skötningen som ramlade av eftersom att hennes häst slog bakut i galoppen. Skötningen gick ändå väldigt bra och jag klarade att kratsa båda framhovarna och en bakhov helt själv.
Ikväll är det några bra filmer säger mamma så vi ska kolla på någon av dem. Till middag ska vi äta torsk och till efterätt ska vi äta chokladfondy.(Eller hur det nu stavas.)
Kram
Vera

Ps. Medan jag var på ridningen så var mamma och Nike och shoppade. Då köpte de ett nattlinne med en häst på till mig. De köpte också en mössa och ett par vantar med bara "tumme" på. Jag har alltid velat ha sådana!

1 kommentar:

  1. Hej Gumman!
    Det stavas fondue (franska). Vad härligt det låter när du rider. Du ramlar väl inte av!!
    I dag skall vi åka upp i bergen och äta lunch. I går kunde jag för första gången sola lite. Tidigare har det varit alldeles för varmt.

    Kram

    SvaraRadera