Powered By Blogger

lördag 18 september 2010

En och en halv sköthäst...

Hej allihopa!
Förlåt för att jag inte skrev något igår men det var för att jag var på Dalarö. Idag har jag som vanligt varit på ridningen och det var jättekul. Jag red på en häst som heter Aller och när vi skulle galoppera red jag utan ledare. Jag trodde att han skulle vara svår att få igång men jag behövde inte ens trycka på honom. Han bara flög iväg! När alla hade galopperat så kom det en åskknall och alla hästar blev helt galna och sprang runt. Jag har ganska bra balans så jag ramlade inte av men A, min kompis ramlade av eftersom att hans häst sprang så fort. Det var också en annan tjej som ramlade av men det var för att hon nästan satt och sov på hästryggen och inte alls var beredd när det hände.
När ridlektionen var slut så gick jag och A som vanligt för att sköta Petra. När vi var klara träffade vi en tjej som är skötare på en pytteliten shettis som heter Smulan. Vi fick vara med och sköta henne och hon har sagt att vi kan få vara med varje gång. Nästa gång så kommer A inte vara med så då får jag Petra för mig själv och så får jag en "halv" sköthäst också.
Kram
Vera

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar