Powered By Blogger

lördag 4 september 2010

Galopp på Fresco!

Hej allihopa!
Idag på ridningen så fick vi galoppera. Det var jättekul och jag längtar redan ill nästa gång! jag red på en häst som heter Fresco och han var jättebra. Han brukar vara jätteseg och svår att få igång i traven men i galoppen var han helt fantastisk. Det skumpade ganska mycket för jag hade ganska korta stigbyglar. Det var inte ens vingligt som det brukar vara! Nästa gång ska jag ta en häst som heter Jasmine för hon verkar ha skön galopp och hon är inte så stor så OM man skulle ramla av så gör det inte så ont. Om mina föräldrar någon gång kan filma när jag galopperar så ska jag lägga upp den filmen på bloggen.
Kram,
Vera
Ps. det var jättekul att sköta Petra men hon var ganska bra borstad redan när hon kom in så det tog inte så lång tid. Det var mycket enklare att kratsa hovarna än vad jag hade trott även om det var någon annan som höll i hoven medan jag och A kratsade.

2 kommentarer:

  1. Å vad roligt det låter. Hoppas att du har det bra. Kolla gärna in min blogg!
    Vi ses!
    Hugo.

    SvaraRadera
  2. Till Hugo:
    Jag har det jättebra. Hur har du det?
    TIPS: Om du någonsin får chansen att testa att galoppera så ta den. Det är jättehärligt och inte alls så svårt att hålla balansen som man kanske tror.(Om man inte har en skumpig häst. Jag var precis inne på din blogg och kommenterade.(Hugolyckebloggen)
    Kram
    Vera

    SvaraRadera